2021 Menu

Bro Til Himlen

Uge 8, 2021
af Rick Joyner

Der er et teologisk princip kaldet "Første omtale princip". Dette fastslår, at når noget først nævnes i Skriften, er det med en åbenbaring af dets hovedformål. F.eks. Er bøn og profet begge nævnt først i samme vers, 1 Mose. 20:7. Dette indebærer, at profeter også vil være dedikeret til bøn.

Den første omtale i Skriften, at Gud har et hus, er i 1 Mos. 28:17. Her har Jacob en drøm om stiger, der når ind i himlen, og Guds budbringere stiger op og ned ad stigerne. Dette indebærer at et grundlæggende formål med Guds hus er at være et sted med adgang til himlen. Også at Guds budbringere vil stige op i det himmelske rige og derefter ned for at bringe tilbage til det jordiske rige bevis for himmelens virkelighed, og hvordan himlen kan påvirke forholdene på jorden.

Er det ikke det, Jesus gjorde i sin tjeneste? Han var sendebudet, der gik omkring og forkyndte himmelens rige, mens Han demonstrerede dets autoritet over enhver tilstand på jorden, især djævelens gerninger såsom sygdom, lidelser og trældom. Budskabet fra Han's budbringer er himmelens rige, og Jesus er kongen! Han har givet sine budbringere magten til at demonstrere Han's autoritet, som opnås ved at stige op i det himmelske rige for at sidde sammen med Ham på Han's trone (se Ef. 2:6).

Som vi ser i Jesu tale med Natanael (se Joh.1:45-51), siger Jesus til ham: ”Sandelig, sandelig, jeg siger dig, du vil se himlen åbnet og Guds engle stige op og ned over Menneskesønnen. ” Dette er en henvisning til den drøm, som Jakob havde, og Jesus siger her, at Han er "Jakobs stige." Det er ved en progressiv åbenbaring af, hvem Jesus er, at vi stiger op i det himmelske rige, og der modtager vi fra Ham, hvad vi er kaldet til at bringe til jorden i Han's navn.

Jesus kom ikke for at vise os, hvordan Gud levede, eller hvad Gud kunne gøre, men hvordan vi skulle leve, og hvad vi kan gøre, hvis vi bliver i Ham. Han kaldte sine disciple til at vandre som Han gjorde, blive som Ham og udføre de gerninger, Han gjorde. I Ef. 4:15 får vi at vide, "vi skal vokse op i alle aspekter til Ham, som er hovedet, Kristus."

Da Jesus blev døbt af Johannes, står der, at himlen åbnede, og Faderen talte om, at Han havde behag i Jesus. Himlen var altid åben for Jesus, og Han havde konstant adgang til Faderen. Han var i stand til at se Faderen når som helst, fordi Jesus sagde, at Han kun gjorde, hvad Han så Faderen gøre. Han's direktiver i Skriften om at søge Han's ansigt er således, at vi ser Ham og gør det samme. Ved dette lærer vi at gøre, hvad vi ser Ham gøre. Hvis vi er en del af Han's nuværende tempel, Han's hus, som vi er kaldet til at være, har vi adgang til himlen.

At være i Kristus er essensen af ??kristen modenhed. Jesus er vejen, sandheden og livet. Vejen er ikke en formel, men en person. At vandre i sandheden er ikke kun at få vores doktriner ordentligt etableret i Skrifterne (selvom vi ønsker at gøre det), men at vandre i sandheden er at blive i en person, Kristus, som er sandheden. Vi kan kun overfladisk kende ham som vejen og sandheden, hvis han ikke også er vores liv.

Når Jesus er ”Jakobs stige”, hvor vi stiger op i det himmelske rige, er trinene på denne stige den progressive åbenbaring af, hvem Jesus er, hvilket resulterer i vores voksende tro på Ham. Kendskabet til Jesus er så uudtømmelig, at vi vil lære mere om Ham i evigheden. Som det står skrevet i Es. 9:7, "Der vil ikke være nogen ende på hans regerings eller freds fremgang ..." Det ender ikke kun aldrig, det stopper aldrig med at stige. Dette er grunden til, at Han selv får det fysiske univers til at ekspandere konstant. Vi får at vide i Skriften, at alt er skabt gennem Ham og for Ham, og i Ham holdes alt sammen. Vi får også at vide, at alle ting vil blive opsummeret i Ham. Vi kan aldrig udtømme Jesu åbenbaring. Han er Alfa og Omega, Begyndelsen og Enden, som er alt.

En gang sad jeg på min veranda og bad om mere åbenbaring af Jesus, da en spurv landede så tæt på mig, at jeg næsten kunne røre ved den. Den så på mig, og jeg følte Guds nærvær komme over mig. Derefter kom en download af åbenbaring af Jesus som Skaberen. Det varede kun omkring et minut, men hvad jeg var blevet vist i det korte øjeblik var meget mere, end jeg ville have tid til fuldt ud at forstå i dette liv. Jeg havde en dyb fornemmelse af, at denne åbenbaring ville fortsætte for evigt.

Så hvad var formålet med denne åbenbaring, hvis den er mere, end jeg kan bruge i dette liv? Alt i dette liv forbereder os på det næste. Imidlertid var der stor direkte fordel for mig i dette liv. Min forståelse af Jesus som Skaberen blev så udvidet, at jeg nu ser Ham mere i alt, end jeg gjorde før. Jeg kan nu se på ukrudt og se Han's herlighed. Jeg forstår, hvad Han mente, da Han sagde, at Salomo i al sin herlighed ikke var klædt som en af disse. Jeg kan ikke gå udenfor uden at føle Han's nærvær, Han's fællesskab, og dette øges.

Han kom virkelig, fordi Han elsker verden, ikke kun mennesket. Han elsker os måske mere end dyrene, men Han elsker dem også. Jeg føler også mere af den smerte, som skabelsen lider på grund af menneskets synd, og hvordan skabelsen ”spændt venter på åbenbaringen af Guds sønner” (se Rom. 8:19).

I dette venter skabelsen på, at menneskeheden vender tilbage til Gud og vandrer i harmoni med Ham, så den kan bringe harmoni tilbage til den skabelse, som mennesket blev kaldet til at herske over.

Sammenlignet med den måde, hvorpå hele skabelsen lider på grund af menneskets fald, har det en tendens til at få alle vores nationale traumer til at virke meget mindre. Dette betyder ikke, at det ikke er vigtigt, men jo større vi ser vores Gud, jo mindre bliver alle problemer. Først når vi ser Ham så meget større end problemerne, vil vi være bedre i stand til at se løsninger på dem. Jesus har ikke bare svaret på ethvert problem - Han er svaret!

Ugens Ord 9
OP